Brev:
Ferie uden børn - 18 mdr.
14. juli 2008
Alder:
18 mdr.
Ferie uden børn - 18 mdr.
Hej...
Jeg skriver da jeg er kommet i et moralsk dilemma. Jeg har, sammen med min kæreste, tre små børn. Tvillinger på knap 2 år, og en på knap 1 år.
Vi havde undersøgt muligheden for at tage en ferie sydpå, hele familien, men jeg synes jo bare ikke man kan have små børn med ned i sådan en varme.
Min mor tilbød så at vi selv kunne tage afsted 1 uge, så passede hun børnene. Min kæreste var helt med på ideen, men jeg er meget i vildrede.
En ting er at jeg vil komme til at savne mine børn helt vildt, men en anden ting er om det kan skade dem på nogen måde, for det vil jeg ikke kunne acceptere???
Har børn i den alder tidsfornemmelse???
Ville det være et svigt for dem???
Kan det have betydning på længere sigt mht. tilliden til os som forældre???
Er det egoistisk at tage afsted???
Jeg ved det også er vigtigt de kender og har tillid til den person der skal passe dem, og da min mor kommer på besøg stortset hver dag, er der jo ingen ko på isen, på den konto.
Min kæreste er dagplejer for vores tre børn + et barn mere, og giver udtryk for at han, og vi, har brug for at komme væk fra det hele. Det har vi egentlig også, men da ikke for en hver pris!
Det er klart at man mht. samlivet, presser citronen med tre så små børn på en gang, men er det med til at retfærdiggøre egne behov frem for børnenes???
Du kan nok høre jeg er usikker omkring, hvorvidt det er acceptabelt at tage væk fra sine børn en hel uge, så jeg håber du kan give mig et ærligt svar, da jeg synes jeg lidt mangler en udeståendes mening... Man vil jo ikke være en dårlig mor:)
Med venlig hilsen
Mia